Setmana contra la soledat, acompanya’t de cultura

Qui no s’ha sentit sola, alguna vegada, sense voler estar-ho? A Europa més de 30 milions de persones asseguren sentir-se soles, i una de cada quatre admet patir soledat no desitjada. Aquesta realitat va més enllà de la gent gran i afecta persones de totes les edats i condicions. Encara més, quan la pateixen col·lectius vulnerables, la soledat es multiplica.

Del 14 al 20 d’octubre, Sant Joan de Déu ha posat en marxa la Setmana contra la soledat no desitjada amb l’objectiu de sensibilitzar sobretot el que implica sentir-se sol sense voler estar-ho.

Des de la Biblioteca ens adherim a aquesta campanya, i a banda de convidar-vos a visitar i sumar-vos a la iniciativa de Sant Joan de Déu, us encoratgem a utilitzar la cultura com a companyia. La lectura, la música, el cinema també poden esdevenir espais de pau, companyia i creixement, i un excel·lent antídot contra la soledat.

A la Biblioteca, dediquem un expositor a pel·lícules, llibres i música, per a tots els públics, on el concepte de soledat ha estat motor creatiu. Her, Nomeland, Soledad, Non Stop, El Cor i la botella, El Cielo vacío, Hermosa soledad…